סוכנים
כלליים של:
Go to english site

החל מאפריל: ברית Ocean תסיים את הפקידה הישירה בנמל אשדוד

החל מאפריל: ברית Ocean תסיים את הפקידה הישירה בנמל אשדוד

ראשי חברות הספנות המרכיבות את הברית הכריזו על השקת רשת נתיבים חדשה במסגרתה יועסקו כ-320 אניות עם נפח קיבולת של כ-3.76 מיליון TEU. היבואנים והיצואנים הישראלים שהשתמשו בשירות הישיר ייאלצו מעתה להסתמך על שירותי הזנה ל/מ נמל פיראוס
16.01.20 / 12:14
החל מאפריל: ברית Ocean תסיים את הפקידה הישירה בנמל אשדוד
צילום: אבי רוקח
החל מאפריל: ברית Ocean תסיים את הפקידה הישירה בנמל אשדוד

ראשי חברות הספנות המרכיבות את ברית Ocean פרסמו לאחרונה הודעה משותפת המפרטת את רשת הנתיבים שהברית תספק ללקוחותיה החל מה-1 באפריל 2020, פריסה אותה היא מכנה Day 4.

 

בהודעה המשותפת נאמר כי ״מוצר Day 4, משתפר ומטייב את הרשת הגלובלית המבוססת על מוצר Day 3 משנת 2019. ברית OCEAN מתכוונת להעסיק כ-320 אניות עם נפח קיבולת של כ-3.76 מיליון TEU. ברית OCEAN תספק כיסוי רחב יותר, טוב יותר ושירות יציב יותר בנתיבי הסחר בהם היא פועלת בהם 7 קווים בסחר בין אסיה ואירופה, 4 קווים בסחר בין אסיה והים התיכון, שלושה קווים בסחר הטרנס-אטלנטי ושני קווים בין אסיה והמזרח התיכון״.

 

יחד עם זאת, סקירה של המוצר החדש של ברית Ocean מעלה כי נמל אשדוד, אשר זכה לפקידה ישירה עד כה של הברית (במסגרת שירות AEM5 של קוסקו, במסגרת שירות MD2 של OOCL ושירות FEM של אוורגרין) אינו מופיע במוצר החדש, וכי קו AME5 כולו נעדר מהודעתה של חברת קוסקו. יחד עם זאת הברית תפקוד את נמל פיראוס עם 3-4 ארבעה קווים שונים, והשוק הישראלי יקבל שירות באמצעות אניות הזנה ביבוא וביצוא לנמלי חיפה ואשדוד.

 

נציין עם זאת כי נמל אשדוד ימשיך לקבל שירות ישיר מהמזרח, וזאת במסגרת ״הברית״ (THE Alliance) הפועלת באמצעות האפאג לויד, חברת ONE וחברת יאנג מינג.  

 

לדברי יוני ניאגו, המנהל המסחרי של קוסקו שיפינג ליינס, ״זו התכנית שעובדים עליה, אבל טרם קיבלנו תכנית מאושרת סופית. ייתכן שבפברואר תצא מהמזרח לישראל ההפלגה הישירה האחרונה, ואם זה אכן יהיה המקרה אז אנחנו נעבוד בשטעונים״.

 

בשיחה עם אוהד ורד, מבעלי סוכנות גרין שיפינג, אשר מייצגת בישראל את חברת Evergreen, הוא ציין כי ״חברת אוורגרין תמשיך לעבוד ולתת שירות מהמזרח ולמזרח דרך פיראוס. קו FEM לא יפעל, אך יהיו שלושה קווים מהמזרח שיפקדו את נמל פיראוס ובאמצעות אניית הזנה הם יגיעו לנמל אשדוד ונמל חיפה. הקווים הללו יגיעו בימים שני, שלישי ורביעי לפיראוס וביום חמישי הסחורות ביבוא ייצאו אל עבר נמל אשדוד ויגיעו לשם בשבת – ראשון. לחיפה האנייה תגיע ביום שני, משמרת ג׳, ותצא שוב לפיראוס עם הגעה בימי רביעי״.

 

מסוכנות ימית ישראלית סקנדינבית, המייצגת בישראל את חברת OOCL הועברה תגובה מהנהלת OOCL בה נאמר כי ״חברת OOCL שבה ומאשרת את התחייבותה לשוק הישראלי ומתן שירות ללקוחותינו באזור. השירותים שחברת OOCL תציע בעתיד ינצלו את נמל פיראוס המשמש כנמל שטעון מרכזי המאפשר גישה לרשת התחרותית של ברית Ocean ומרחיבה את הגישה לנמלים ולקישורים עבור השוק הישראלי״.