סוכנים
כלליים של:
Go to english site

נמל אשדוד לא ייפגע מהפסקת קו ABX של ה-G6

נמל אשדוד לא ייפגע מהפסקת קו ABX של ה-G6

לטענת סמנכ"ל הלקוחות של הנמל אלי בר יוסף, הפסקת הפקידה הישירה באשדוד נוגעת יותר לפעילות היצואנים והיבואנים. ובנוסף: האם יימצאו חלונות לאוניות הזנה של ה-G6?
07.08.13 / 00:00
צילום: יניב וקנין
07.08.13
צילום: יניב וקנין

נמל אשדוד לא ייפגע כתוצאה מהחלטת ברית הספנות G6 לבטל את הפקידה הישירה בנמל (קו ABX) ולהעביר את פעילות היבוא מהמזרח הרחוק לאוניות הזנה. כך אמר ל"PORT2PORT" סמנכ"ל הלקוחות של הנמל אלי בר יוסף.

 

בר יוסף: "מבחינה תפעולית, לא תופסק הפעילות, אלא תופסק פעילות הקו. הדבר פחות נוגע לנמל, אלא קשור יותר לפעילות של היבואנים והיצואנים. חבל לי עליהם, כי מדובר בפחות תחרות מבחינתם במטען מהים השחור ומהמזרח.

 

"במקביל, OOCL החליטו להצטרף לקו של צים. איך זה יעבוד לאורך זמן, זו באמת שאלה טובה, אבל זה אומר של-OOCL תהייה גם פעילות בשטעון וגם פעילות שתפקוד את נמל חיפה. זה אומר, שחלק מהפעילות של OOCL, שהיוותה 15% מה-ABX, תעבור לחיפה. מה שאני שומע מהם, זה שהפעילות שתעבור לחיפה היא ממילא מה שהיה עובר לחיפה.

 

"חברי ה-G6 ביקשו מאיתנו חלונות לאוניות הזנה ואנחנו שוקלים את זה, כי יש לנו חלונות שצריכים ללכת לאוניות אחרות. במידה ויהיו לנו חלונות, הם יקבלו אותם; במידה ולא, הם יעבדו כמו כל אוניות הזמה אחרות".

 

בנמל אשדוד לא עובדים הרבה על שטעון.

"בעבר נמל אשדוד עבד הרבה יותר עם אוניות הזנה. רציף 7 ורוב העבודה של רציף 9 עובדים עם אוניות הזנה בלבד, כך שאני לא רואה פה ירידה בפעילות".

 

מדוע לדעתך קיבלה ה-G6 את ההחלטה?

"הם יכניסו מעכשיו אוניות של 14 אלף TEU ויעברו לשטעון דרך פורט סעיד, כך שלהערכתי זה יתקזז. הם יהיו מאוד תחרותיים וזמני השירות לא ייפגעו. הלחץ הגדול לעבור לאלטרנטיבה הזו באה מארבעה שחקנים, כש-MOL ו-OOCL היו מאוד מרוצים מהקו והחזיקו את החלק הארי של הפעילות. זו התארגנות לקראת החורף. מה יהיה בהמשך? הדברים האלה מאוד נזילים, אבל לזכותם של הסוכנים ייאמר שהם אף פעם לא מרימים ידיים. למרות המשבר בספנות, כמות הקווים שפוקדת אותנו מרשימה מאוד".

 

לעניין אחר. המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה אתמול את תוכניות נמלי המפרץ והדרום.

"אנחנו מבחינתנו בונים כרגע תפריטים לכך שיתווסף נמל אחד, או שניים. לכשיגיע הרגע, נלמד את הכללים החדשים ונשאף להתמודד עם זה".