סוכנים
כלליים של:
Go to english site

דוד קסטל נבחר לנשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון

דוד קסטל נבחר לנשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון

קסטל החליף את ד"ר גד שפר, שכיהן בתפקיד בשש השנים האחרונות. בטקס נכחו שר האוצר היוצא יאיר לפיד ופרופ' מנואל טרכטנברג
11.01.15 / 13:56
דוד  קסטל נבחר לנשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון
11.01.15
דוד קסטל נבחר לנשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון

בכנס השנתי של לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, שהתקיים ביום ה' שעבר, נבחר דוד קסטל כהנשיא החדש של לשכת המסחר. 

 

קסטל, מחליף בתפקיד את ד"ר גד שפר, שכיהן כנשיא הלשכה במהלך שש השנים האחרונות.

 

קסטל הוא מנכ"ל ובעלים של סוכנות ימית ישראלית סקנדינבית, המייצגת בישראל חברות ספנות  בינלאומיות, ומשמש כקונסול כבוד של שבדיה בישראל ובעל תואר אבירות ממלך שבדיה. עד לבחירתו הוא שימש כסגן נשיא לשכת הספנות הישראלית.

 

במקביל משמש קסטל כיו"ר ועדת השיווק של העמותה לתיירות חיפה. הוא בוגר הטכניון בהנדסת תעשיה וניהול (תואר ראשון ושני)., שירת במילואים כקצין שריון בדרגת רב סרן. 

 

בדבריה פרידה מהתפקיד אמר שפר: "מקבלי ההחלטות מתעלמים מהפריפריה הצפונית ומצרכיה הכלכליים. שר האוצר היוצא יאיר לפיד הודה לא מכבר ש'הזנחנו את הצפון'. שר הכלכלה נפתלי בנט שהתארח אצלנו בשנה שעברה, טבע סיסמא נפלאה - היי צפונה לחיפה – ונשאר במרכז, בדרום, בשטחים. יש בממשלה שר לפיתוח הנגב והגליל, שמפתח רק את הנגב. עייפנו מההבטחות ומאסנו בהן. במרץ תקום ממשלה חדשה. אולי ישכיל מישהו למנות שר לפיתוח הצפון, שידאג לממש את ההבטחות? אנחנו לא עומדים כעניים בפתח להתחנן לעזרה. הוכחנו כבר את יכולותינו. חיזוק הצפון אינו רק האינטרס שלנו, זהו אינטרס של מדינת ישראל. המדינה לא יכולה להתקיים בין גדרה לחדרה. היום הייתי מצמצם זאת אפילו לנתניה. ההתייחסות המזניחה והמנוונת של מקבלי ההחלטות מביאה אותנו להתריע: אתם מאבדים את הצפון".

 

לפיד, שנכח באסיפה, סקר את הנתונים הכלכליים המראים את ההישגים הכלכליים של תקופת כהונתו.
ראש עיריית חיפה יונה יהב הכחיש את השמועות כי בכוונתו להתמודד על מקום בכנסת. הוא הדגיש את ההישגים של שיתוף הפעולה בין עיריית חיפה ללשכת המסחר והוסיף: "רק היום קיבלתי מכתב מהוועד האולימפי הישראלי, שביקש שחיפה תגיש בקשה לארח את אליפות אירופה".

 

פרופ' מנואל טרכטנברג סקר את משנתו הכלכלית. לדבריו, אין כל צורך או הגיון כלכלי להעלות מסים. "גודל תקציב הממשלה סביר ורמת המיסוי ביחס לגודל התקציב, סבירה גם היא. אני משוכנע כי אין מקום להקטין יותר את התקציב, כי פירושו קיצוץ עמוק בשירותים הניתנים לאזרחים, בחינוך, בבריאות, בביטחון הפנים וכו'", אמר.

 

בכנס לשכת המסחר הוענק "אות המעש", אות כבוד שנותנת לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון לאנשים שתרמו תרומה משמעותית לכלכלת הצפון ולחברה הישראלית. האות ניתן השנה ליוסי אקרמן, שכיהן כמנכ"ל אלביט מערכות במשך 17 שנים,.ולשמואל רבינו מחברת מחופית, איש חיפה מאז 1927, דור שני למייסדי השיווק הסיטונאי בעיר (כיום נהל את החברה הדור הרביעי), על מעורבות ומנהיגות של הקהילה העסקית בחיפה ובצפון.

 

בסיום האירוע העניק הנשיא הנכנס דוד קסטל את אות המעש לנשיא היוצא ד"ר גד שפר על תרומתו ללשכת המסחר ולמגזר העסקי בצפון.