סוכנים
כלליים של:
Go to english site

אונייה של OOCL בפעם הראשונה בישראל

אונייה של OOCL בפעם הראשונה בישראל

לדברי מנכ"ל סוכנות ימית ישראלית סקנדינבית דוד קסטל, השירות הישיר, במסגרת ברית ה-G6, מציע זמן פקידה מהיר ומגדיל משמעותית את כמות המכולות
09.05.12 / 00:00
דוד קסטל (מימין) במהלך הטקס באשדוד
09.05.12
דוד קסטל (מימין) במהלך הטקס באשדוד
האונייה בראשונה באשדוד
09.05.12
האונייה בראשונה באשדוד

אתמול (ג') פקדה האונייה "OOCL New York" את רציף היובל בנמל אשדוד. היתה זו הפעם הראשונה בה אונייה של חברת הספנות מהונג קונג פוקדת ישירות את נמלי ישראל.

 

האונייה, בעלת קיבולת של 6,000 TEU, הגיעה לנמל אשדוד כחלק מברית ה-G6, במסגרת קו השירות השבועיAsia-Black Sea Express(ABX).

 

OOCL מיוצגת בישראל על ידי סוכנות ימית ישראלית סקנדינבית בע"מ. מנכ"ל הסוכנות דוד קסטל סיפר השבוע ל"PORT2PORT": "אנחנו סוכנים של OOCL מזה כמעט 15 שנה. עד כה, שירתה החברה את ישראל בהיקפים קטנים, בשטעונים דרך מצרים, והשתמשה באוניות הזנה, או דרך חילופי סלוטים עם צים, במסגרת ברית ה-Grand Alliance. כמות הסלוטים שהובלו לישראל הוגבלה, היתה קטנה יחסית ולא התאימה לדרישות הלקוחות".

 

הוא הוסיף, שבמסגרת ברית ה-G6 קיבלה OOCL החלטה לפקוד ישירות את ישראל ולהעניק ללקוחות שירות ישיר מהמזרח הרחוק: "מדובר בשירות שבועי ישיר ומהיר, גם למזרח הרחוק ולים השחור. הקו ישרת גם יעדים באוסטרליה, הודו ודרום מזרח אסיה".

 

בנוסף, אמר קסטל, השירות מצפון אירופה ישתפר משמעותית, שכן כעת השטעון ממצרים ייעשה באמצעות אוניות הקו, עם זמן הפלגה של יום אחד בלבד ממצרים לישראל.

 

קסטל ציין את כמות המכולות, שגדלה מאוד עם הוספת השירות החדש לעומת כמות הסלוטים הקודמת. "כניסה כזו תשרת את ציבור היבואנים והיצואנים. מדובר בשש מהחברות מהליגה הראשונה", אמר.

 

קסטל: "ההחלטה שלנו לפקוד את נמל אשדוד מעידה על האמון שיש לנו בהנהלה ובעובדי הנמל".

 

וקוריוז קטן: קסטל סיפר, שהאונייה הראשונה שפקדה את נמל אשדוד, בתאריך 21 בנובמבר 1965, היתה האונייה השבדית " Vingaland", שיוצגה על ידי הסוכנות הימית ישראלית סקנדינבית, כך שכניסת OOCL לנמל מהווה מעין סגירת מעגל.